Tuesday, October 20, 2009

new hair cut

baru potong rambut last week..~
gunting kat kedai laen...salun nonmuslim..sebelum ni salun muslim punye(memang dr kecik mak bwk gunting kat salun tu)..
sj nk tukar angin actually...dat's y try kat salun tu...
she suggest new hair style...huhu...tak kesah la..layankan je:P
well...ske je hair style yg die suggest...menampakkan i macam mude remaja:P huhu
cume...bile balik umah...mak terkejut beruk tgk rambut ku ini:P huhu
mak pun bebel....antara yang diucapkan oleh mak aku:"ya allah,bile la gunting rambut nih??nape gnting camni?gunting kt mane?dah macam rambut anak murid mak yang mak selalu marah.."
huhu..pastu mak sambung bebel lagi..."camne nak wat sanggul mase kawen nanti kalo rambut dah pendek:P "huhu..*actually,takde la pendek sgt pon*..
petang tu...baring2 sambil bc majalah KELUARGA(yg dipinjam dr mak uteh aku)..
pastuh...kat ader bace kat ruangan soal jawab agama...
tajuk soalan: potong rambut di salun bukan muslim
soalan: "apa hukumnye jika wanita islam memotong rambut di salun bukan islam.ditempat tinggal sy agak susah utk mencari salun rambut milik org islam.jadi,sy tiada pilihan lain selain ke salun bukan islam"
jawapan: rambut wanita islam adalah aurat terhadap wanita bukan islam.haram memotong rambut di salun bukan islam .jika sukar,maka pilihan lain yang ada ialah di tempat bukan salun seperti dirumah dan sanak saudari di kediaman peribadi.begitu lah cara islam menjaga maruah wanita islam"
.
.
.
baru tau..juz nak share ngn korang...:)

2 comments:

wawa pucca said...

kenapa tak ajak mak ikot g ptg rmbut?
ish kang da kena marah

NuRuL AiN said...

xde la marah btol2 pon mak i...hehe~