Thursday, May 27, 2010

Kenapa kamu BUAT bayi sedangkan kamu TIDAK MAHU bayi itu???(Kes Buang Bayi dan Pengguguran Haram)

Kenapa kamu buat bayi sedangkan kamu tidak mahukan bayi itu??

kamu Buang bayi,Bakar bayi,Bunuh bayi dan gugurkan bayi.adakah kamu kamu kamu dan kamu ini tidak berhati perut?Cuba kamu jadi bayi itu.apa perasaan kamu jika kamu jadi dia??Pernah kamu terfikir,apa jadi kepada kamu jika kamu pun dulu dibuang atau digugurkan oleh ibu dan bapa kamu???


aku malas nak cakap banyak pasal kes buang bayi.kat suratkhabar dan TV tiap-tiap hari pun cakap pasal KES BUANG BAYI. aku memang tak berani nak tengok keadaan baby2 yang dibuang tu.tak sampai hati nak tengok.takot nak tengok keadaan mereka.sungguh KEJI kan perbuatan mereka mereka yang buat kerja ini?


Bawah ni aku letak link antara kes buang bayi tahun 2010.




.
.
.
.
tapi kadang-kadang...baby ni tak dibuang,tetapi digugurkan atau dengan erti kata lain dibunuh!

nak tengok bagaimana bayi berusia 9 minggu digugurkan/dibunuh?




dan...nak tengok bagaimana janin yang berusia 23minggu digugurkan/dibunuh???




sungguh kejam dan KEJI bukan?
so kepada kamu kamu kamu dan kamu yang pernah buat atau nak buat kerja ni tolonglah insaf.
kalo nak lebih insaf tengok video ini.



sedangkan binatang pun jaga dan sayang anak-anaknya.kan kawan-kawan?:))



.
.
.


“Dan janganlah kamu membunuh anak-anak kamu kerana takutkan kepapaan; Kamilah yang memberi rezeki kepada mereka dan kepada kamu. Sesungguhnya perbuatan membunuh mereka adalah satu kesalahan yang sangat besar” [al-Israa' 17: 31]

“Dan janganlah kamu membunuh diri seseorang manusia yang diharamkan oleh Allah membunuhnya kecuali dengan alasan yang benar. dan sesiapa yang dibunuh secara zalim, maka sesungguhnya Kami telah menjadikan ahli warisannya berkuasa menuntut balas. Dalam pada itu, janganlah dia melampau dalam menuntut balas bunuh itu, kerana sesungguhnya ia adalah mendapat sepenuh-penuh pertolongan (menurut hukum Syarak)” [Al-Israa' 17: 33]


Kedua-dua ayat di atas menjelaskan betapa besarnya hukuman ke atas perbuatan membunuh. Betapa mulianya nyawa manusia di sisi Allah.


credits: saifulislam

credits: Liyana







No comments: