iklan

Friday, July 9, 2010

It's his BIRTHDAY :)

oh oh..where to start?
dah lama gak aku tak update blog kan?
isnin selasa rabu khamis...jumaat baru sempat nak update!:P
penat n letih la minggu ni. amat letih dan malas!haha.
mungkin sebab perubahan hormon waktu pregnant kot??:P
minggu ni aku tido awal ok.kol8.30 or kol9mlm dah tidur.naseb encek suami memahami :)


ok.ok..actually nak cite pasal besday encik suamiku cayang:P ehem2:P
FYI, ni la first time kitorang sambut besday sama-sama pada tarikh yang betul ok:P 
sebelum ni masa couple susah nak sambut besday sama-sama coz waktu besday die mesti ngah cuti pertengahan semester.waktu besday aku lak mesti ngah musim exam or cuti akhir semester.hehe.biasanya masa couple sambut awal sket or lambat sket.tak pernah tepat pada hari besday.tapi tepat jam 12.00 tgh malam mesti akan call si die wish hepy besday n bla bla bla:P siap set alarm tu:P maklum la...kadang2 tertidur awal,so bunyi je alarm mesti wish:P kang majuks lak die:P lalala


ok ok..tu sume cite lame:P sekarang ni cite baru punye:P



6 JULAI 2010


pagi: sebelum pergi keje,aku sempat tulis "love note" kat whiteboard kami.
dan encik suamiku balas nota ku sebelum die gerak g keje.
FYI,aku g keje awal.kol7 gerak.die lak lewat sket.kol7.30 or kol8pg baru gerak.
Nak tau ape die mintak???


permintaan hadiah die pada tahun ini adalah BOLA JABULANI :P
aku nak belikan bola mainan yang kat kedai dua hengget die tak mau:P
kang beli bola mahal2,pastu buat maen kat padang,kena sepak sana sini,kotor bola tu nanti:P sayang jek:P hehe
.
.
.

petang: balik keje kol2.00 ptg.sampai umah rehat jap.pastu siap2 nak g klinik desa cahaya baru lak.hari tu aku ada appointment untuk injection kancing gigi.sampai klinik kol3.30ptg.biasa lah klinik gomen,..menunggunye lame:P padahal nak inject je pon hari ni.dekat kol4.45 baru siap.balik terus gigihkan diri buat cheesekek untuk besday boy walaupon lengan aku cam sengal2 lepas kena inject dan badan letih dan penat.tapi demi besday boy terchenta..ku gigihkan diri ini:P chewah:P haha
baru aku nak buat cheesekek nak surprisekan die..tup tup encek suami sudah balik daa:P
awal gak die sampai umah ari tu:p aku baru je sediakan bahan2.hehe
of course la aku melarang die tolong aku kat dapur:P
maklum la besday boy kan:P
kang ckp besday boy kena buat kek besday sendiri lak.haha
tapi disebabkan besday boy baik hati dan tak nak aku penat penat,die tlg aku buat kek besday die:P hehe


alololo..tomey nya die:P
mule2..buat adunan cheese dulu.
btw,resepi cheesecake ni aku dah pernah post dulu
resepi sila rujuk sini



pastu sediakan base die : beskut marie yang telah dicelup dlm susu segar suam




pastu tuang adunan cheese dan ratakan...

 pastu letak beskut marie lagi.pastu letak cheese lagi.ulang sampai 3 lapisan.

atas sekali ,hiaslah ikut kreativiti ye:P
memandangkan encek suami nak name die ditulis atas cheesekek ni..aku pon tulis la name die atas kek:P
simpan dlm peti sejuk semalaman:)
dah hasilnya....memang sedap!!:) senang pon senang;)
.
.
.

malam: belanja besday boy yang manja itu makan kat THE BORNEO.
encek suami dah lama ngidam grilled lamb steak die yang memang sedap.

me!!!

 besday boy yang manja:P


bahagian dalam kedai.kitorg makan kat bahagian luar.btw, perabot kat kedai ni sume guna perabot jati ok.

 mine: hot chocolate
(encek suami tak bagi minum air sejuk sejuk T____T)

him: suam lemon tea:P (encek suami memang tak suka minum air sejuk n berais)

 honeydew pudding.ni satu set ngan grilled lamb steak

mine: nasi lemak borneo rendang ayam
(aku lapar nasi time tu.nasi lemak je yang ader kat kedai ni coz die banyak western food)

him: grilled lamb steak

nyam nyam:)

.
.
.

last but not least...nak ucap gak kat blog aku walaupon dah terlambat sket:P

SELAMAT HARI LAHIR YANG KE 25 SUAMIKU SAYANG:)
LOVE YOU ALWAYS!
^_^





7 comments:

diraja22 said...

jg baik2 tau..

farah fadhil said...

perghhh.. terbaek steak die
meleleh air liur :p

alalala.. manjenye bday boy tu :P

jiwa sifar said...

lembut beb rase die..nsb tulang die keras..kalo tak aku mkn skali.

Aqma Nazri said...

hepi bufday to your hubby. moga dpt baby comel. :)

Syima Emi said...

selamat hari tua pda suami u ain..hehe. baru je umur 25 thn ye.. i dah lama 25 tahun...hahaha

wawa pucca said...

haah aku tgk pon meliurr

ain, bday i ada ciskek tak? haha

NURUL AIN said...

diraja: jaga ape baik2?jaga diri aku ke jg encik suami aku baik2?hehe

dila: sedap tapi aku tak berani nak makan byk2 daging kambing waktu preggy.tak elok.bday boy tu mmg manja:P

soul: u tolak batu n kayu je:P

aqma: insyaallah:)) thanks!

syima: tq ;))

wawa: insyaallah nanti bile2 aku naik KL lagi aku bawak kek buatan aku utk FAGS ye;))