Monday, August 2, 2010

doktor oh doktor...kenapa kau jadi doktor yek?

 doktor gila.

sebelum ni aku pernah post entry eh doktor,jangan la berlagak dengan pesakit. hari ni aku TERPAKSA pergi lagi ke klinik tu n berjumpa ngan doktor tu.oh,hari ni dah dapat tau nama doktor gampang tu...Dr Venkat.rasanya patut takde title Dr depan nama die.

actually ceritanya start macam ni....aku gastrik dari malam tadi...sebelum tidur tu perut aku cam ader rase lapar sket tapi tak lapar sgt..so aku biarkan je,kang aku bangun awal la breakfast kol5pagi ke...sekali tu..kol3 pagi aku dah tak tahan sangat.pedih sgt perut rasa cam urat perut aku tertarik2 n sangat bisa.so aku pon bangun ke dapur..amek beskut n makan beskut nak alas perut aku yg kelaparan.encik suami pon terkejut tgk aku bngun pepagi buta n makan beskot.aku dah tak tahan sangat ok.die pon tlg buatkan aku susu.ok,aku ingatkan ok sket pastu tp makin teruk..pagi2 bangun aku dah muntah2.keluar balik semua yang aku makan malam td n beskut yg aku mkn pg td.encik suami masakkan nasi n goreng telur utk alas perut aku.well,perut aku memang perlukan nasi.pastu kitorg terus ke klinik coz sakit perut aku makin mengganas.kitorg memang taknak pon g klinik johor tu sebab doktor tu.abes tu...au g klinik lain...tutup lagi.n poliklinik penawar 24jam pon doktor lom sampai lagi.so nak tak nak kitorg pegi je la klinik johor tu.sampai2 sane pas daftar,baru nurse tu bagtau doktor keluar kejap g sarapan.aku macam.........awat la ko tak bagitau awal2.aku dh dftr br ko bgtau.kan klinik 24 jam.ko mintak la nurse ko je blikan sarapan.buat kalau ade patient tu dah macam emergency sgt camne?heh.tunggu punya tunggu...lebih kurang 20 min baru doc sampai.tu pon aku nampak die jalan dr jauh macam tak risau patient dah sampai.jalan pon cam slow motion n lemah gemalai je.sampai2 bukan nak ckp kt patient sorry 4 waiting ke ape ke.dah la masuk klinik ngan muka sombong die tu.


ok.aku patient yang pertama td.cam biase die senyap je.aku yg byk mulut.cakap la gastrik dr mlm tadi..perut rasa sakit sgt,muntah2 n bla2.die lak cm nak tak nak je jwb.pastu die tny aku makan ape mlm td.aku ckp la spagetthi.die boleh jawab ape tu??aku macam ...hey,ko doktor kan...blajo tinggi2 takkan tatau ape tu spagetthi????!haha.aku ulang lagi takut2 die tak dengo...die still tatau last2 suami aku ckp kat die...spagetthi tu macam mee la lebih kurang.haha.ntah pape la dok.ko buat lawak di pagi hari kot?pastu die just check tekanan drh aku...pastu die ckp ok..sumenye ok.aku cam biasa byk tny..effect tak kat bb kalo aku gastrik..n bla2..die lak cam biasa nak tak nak menjawab n berlagak!pastu die ckp sumenye ok.i bagi 2 hours rest.aku cam...ko biar betul?aku dh tak larat camni,..ko nak bg 2 jam rest je?aku pon ckp la kat die.aku tak larat perut aku sakit dr mlm td.sakit perut dtg kejap2.rase macam urat nak putus.ko lagi nak suruh aku g keje.ko ingat keje cekgu ni rilek2 je la.tak turun naik tangga.ko ingat student aku sume baik2 belaka la.ntah pape.last2 die kate ok.heh.aku rasa die tak penah alami rasa sakit gastrik tu camne la.sebab tu die ingat tak serius?geram ok!dh la berlagak gile!aku kalau boleh drive pg td..dah lame aku drive sendiri g klinik lain yg bukak kol9pg n tak perlu suami aku anto g klinik pagi2 sebelum die g keje ok??makin menyampah kat doktor tu.aku rasa die ni tak layak jd doktor la.ntah pape.

ok.aku dlm kete trus mkn ubat angin 2 biji.pastu sampai umah pas encik suami g keje,aku trus cirit birit.biasa la kalau gastrik memang akan muntah,cirit n pedih ulu hati.hmm..itu pon die nak bagi 2 hours rest je???ni baru ok sket.tu yg boleh hentam de kat blog.kalau tak dr pg td aku dah kutuk2 die kt blog.tp sgt la tak larat.


ok.puas hati sket kot dah ngadu kat blog.btw,suami aku pon ader post pasal die kat blog.kalau nak baca,klik encikazuwan.ok bye.

2 comments:

Azfarul said...

huh~
Sabar je lah ngan dokter ni..
yang baca ni pon sakit hati apatah lagi yg kena.. T_T

NuRuL AiN said...

dah banyak bersabo dah ni:P
hehe.btw,thanks:)