iklan

Friday, October 8, 2010

Buku Panduan Lengkap : Penjagaan Ibu dan Anak


Buku Panduan Lengkap : Penjagaan Ibu dan Anak merupakan terjemahan daripada buku The Complete Book of Mother & Baby Care. Pengarang buku ni ialah Elizabeth Fenwick.




haaa....aku rasa semua bakal-bakal ibu patut ada buku ni la..buku ni memang recommended la! ok,serius.tak tipu.semua bakal ibu patut ada dan baca buku ni terutamanya ibu - ibu baru. oh ye, bakal- bakal bapa pon patot baca gak ok:P actually aku tau pasal buku ni pon sebab kakak ipar aku pinjamkan pada aku. thanks to her :) selain buku panduan lengkap : penjagaan ibu dan anak ni...aku rajin gak membeli Majalah Pa & Ma dan buku Mami & Baby sejak aku preggy. and of course sumber dari internet juga banyak membantu:) Ye, aku suka membaca esp majalah la kan:P huhu..nasib baik aku jenis suka membaca kan...encik suami lak kurang suka membaca n setiap kali kalau aku ngah membaca, kalau ada part2 yang penting tu memang aku akan bacakan untuk die supaya die dengar n tahu. huhu. lelaki memang tak suke membaca eh?:P


 ok, aku sebenarnya dah amek gambar beberapa part dalam buku ni untuk tatapan korang...tapi sekali baca die punya "hak cipta terpelihara. tiada bahagian dalam buku ini boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau ditukarkan dalam apa apa bentuk atau dengan alat apa jua cara pun, sama ada dengan cara elektronik , sawat, gambar, rakaman atau sebagainya tanpa kebenaran Penerbitan Pelangi Sdn Bhd terlebih dahulu" , terus aku cancel. kang tak pasal2 kang aku kena saman:P huhu. padahal aku promosi buku diorang ni..diorang gak yang untung kalau buku ni laku:P huhu


apepon...buku ni memang lengkap. banyak gambar n ayat pon mudah difahami lagi2 die dah diterjemahkan dalam bahasa melayu.bab 1 pasal kehamilan&kelahiran...bab 2 pasal penjagaan bayi(baru lahir sampai usia 3 tahun) dan bab3 pasal penjagaan kesihatan bayi.


ok lah, saja je nak suggest bahan bacaan untuk bakal-bakal ibu :) apepon..memang berbaloi lah beli buku ni. tak percaya dah :P hehe..ok bai! nak masak lak^_^

4 comments:

Melissa Mazlan said...

ibu ain, mana nak cari buku ni?

NURUL AIN said...

kat MPH ada mel:) tak silap harga die RM69.90

Melissa Mazlan said...

ohhhh. thanks:) mmg cari buku, tapi x jumpa yg sesuai:) ni boleh try gi tgk ni:)

NURUL AIN said...

u r the most welcome:)) yup, buku ni memang berbaloi la untuk dibeli.beli jgn tak beli;)