iklan

Tuesday, October 5, 2010

resepi oreo cheesecake yang paling simple:) no bake oreo cheesecake/chilled oreo cheesecake


actually...oreo cheesecake ni encik suami yang ngidam ok..die yang beria-ria nak makan n nak try buat sendiri:P tapi....puan isteri kena la pantau n tolong sikit2 supaya cheesecake itu benar2 jadi:P hehe..actually, resepi nya senang je...guna resepi simple cheesecake ,tapi tambah sikit2 untuk jadi oreo cheesecake:P ok,resepinya...sila rujuk sini ok? cume yang berbezanya...lapisan bawah sekali aku gune biskut oreo(yg dah dibuang krim die).pastu lapisan kedua n ketiga aku guna biskut marie je sebab biskut oreo tak cukup:P huhu..pastu dalam adunan cheese tu tambahkan biskut oreo tanpa krim yang telah dihancurkan.pastu topping letak oreo separa hancur n aku tambah cornflakes sikit:P hehe..sedap !!! pastu kalau makan ngan ais krim choc lagi sedap;)  tak percaya???cubalah!:)




nyam nyam nyam...
cheesecake tetap menjadi kegemaran enciksuami
amboi...tekak omputih betol la die:P huhu


p/s: sejak dok umah ni...aku kuat makan la:P asyik nak makan makan makan dan makan:P ni aku tengah makan choc.pagi tadi masa sarap ngan en suami seblom die pergi keje dah minum susu choc enfamama+biskut.pas die g keje aku makan cheesekek lak.pastu aku rasa cam lapar lagi, aku masak nasi goreng lak..makan lagi:P huhu..actually...bosan gak dok umah tak pergi keje ni..dah la sorang2...lain la enciksuami ada teman skali aku kat umah:P huhu

No comments: