iklan

Wednesday, October 6, 2010

simptom pelik hujung kehamilan yang aku alami: gatal2 yang serius maha hebat, asthma aku hilang dan kuku berkilat cantik macam pakai nail buffer


oh, selain perkara-perkara yang disebut diatas, aku juga sangat suka minum air choc coolblog+pearl(hampir setiap hari enciksuami kena belikan:P) , air ribena/blackcurrant(mesti ada stok kat umah) dan yang terbaru ketagih nak makan MAGGI KARI(tau tak elok...tapi tak tahan la...actually dah lama tak mkn megi sejak preggy...ni dh masuk 9 bulan baru rasa mengidam n ketagih nak makan megi kari).



ok.nak cite pasal gatal2 aku. takde perubahan, malah makin teruk.hampir satu badan aku kena. diulangi hampir satu badan ok! die naik cam biji2 merah2 n sangat gatal(sangat ok!tak tipu.ni gatal2 yg super duper gatal,miang) sampai aku asyik mengaru2:(  bile dah sedap garu..sampai kulit melecet pastu kudis:( uwaaaaaaaaaaaaa.........abes kulitku.penat aku jaga kulit sebelum kawen.haha.orang cakap ni pembawakan budak.nanti baby dah keluar baru ok.doc pon cakap camtu. tak boleh nak buat ape. special case aku ni. tak ramai perempuan mengandung yang kena macam aku. biasanya perempuan mengandung memang ada yang gatal2..tapi gatal2 biasa.tak yang macam aku ni.sampai aku dah malu nak pakai baju lengan half/ 3 suku kalau nak keluar jalan2.kena pakai bj lengan panjang sume. rasa rendah diri pon ade tengok kulit tangan n kaki penuh gatal2 n ade kudis..nasib encik suami memahami.thanks sayang!:) tapi takpe, pas bersalin aku nak pulihkan semula kulit aku ni walaupon tau ia akan amek masa yang agak lama kot nak ilangkan parut...T____T tapi apepon, yang penting baby kami dalam perut ni sehat sejahtera. bile nak keluar ntah, aku pon tak tau. takde rasa sakit2 lagi setakat ni. aku pon dah excited macam enciksuami nak die keluar 10/10/10 :P hehe


ok.stop citer pasal gatal2.ni nak citer pasal asthma aku lak. yang aku perasan la...sejak aku kena gatal2 ni...asthma aku dah baik!pelik kan? sejak gatal2 memang asthma aku hilang dan sejak gatal2 gak aku tak pernah guna inhaler/ubat sedut aku. pastu kalau aku minum air sejuk pon malam2 still tak sakit dada or ada simptom2 asthma.biasanya kalau mlm2 aku minum air sejuk...aku mudah sakit dada n asthma aku akan menyerang dan aku kena pakai ubat sedut aku. tapi sekarang ni dah tak. aku pon pelik.


satu lagi yang pelik adalah...kuku kat tangan aku ni makin berkilat macam aku pakai nail buffer ok. enciksuami pon perasan kuku aku makin berkilat. padahal aku takde pakai sebarang pengilat kuku pon. pelik2.  siap shining2 gitu kuku aku ni.huhu..



ok la..tu je aku nak merepek hari ni. hari ni ade check up lagi. maybe the last check up :) pergi drive sendiri jek. encik suami keje. lagipon nanti die dah janji nak amek unpaid leave seminggu kalo aku bersalin. kan kan kan encik suami kan? :P love u bebeh:P hehe

5 comments:

azlina aziz said...

air coolblog memang sedap. masa balik johor ari tu, saya ada cuba. Macam2 perisa, plak tu dengan pearl, pelik tapi menarik. Terbaik!! ;p

Kujie said...

pernah 2 kali beli air coolblog tu sebab anak2 ckp..mama belilah...belilah...mama kan blogger.

hehehe..entah apa kena mengena.

pasal gatal2 tu...baca pun rasa nak garu2 ni...mesti sedap dan sakit, kan

NURUL AIN said...

azlina aziz: yup.sedap sangat.masalahnya sebelum pregnant tak kesah pon tak dpt minum coolblog, tp sejak pregnant, hari2 terliur mau coolblog perisa choc tambah pearl.nyam3!


kak kujie: waaa....kak kujie aka blogger popular komen kat blog kita la:) suka! suka!:) yang baca pon rasa nak tergaru kan ?apatah lagi yang mengalaminya..ngah menaip ni pon tergaru2.huhu.actually...ader post pasal masalah gatal2 saya sebelum ni..http://soulain.blogspot.com/2010/09/gatal-gatal-di-hujung-kehamilanohsangat.html..gatal2 yg ni lain sikit, bukan yang biasa2 punya.tu yang tak tahan sangat tu:( apepon, air coolblog memang sedap!!alamak,terliur la pulak... huhu.

jiwa sifar said...

bgs la tu.nk p KK pun sempat singgah coolblog eh?ish3...mane tak berat skrg dh melebihi encik suami.

NURUL AIN said...

nampaknya en suami komen kat blog i la:P mesti la smpat bli coolblog seblom cek up:P abeh tu u dah 3 ari tak blikan:P lalala