Tuesday, February 1, 2011

banjir di segamat tahun 2011 part 2

pagi ni...selasa, 1 februari 2011(1/2/2011)...hujan dah stop..matahari pon dah keluar..so aku ajak en suamiku jalan-jalan tengok banjir n jadi segamatbanjir Crew kejap:P huhuhu..~


kami :  wartawan banjir di segamat :P
anak? tinggal kat umah,mak aku jaga:P

eh, bukan aku sorang je jadi wartawan tadi...ramai lagi yang jadik wartawan cam aku amik pic banjir .huhu.

semua orang pon nak jadi wartawan banjir segamat:P 


hari ni banjir dah surut skit..tapi masih banyak jalan yang tak boleh lalu..so..masih belum balik pasir gudang ok.so...terpaksa lah kami anak beranak berTAPA di segamat dulu :P

kitorang jalan2 tengok kawasan yang dekat2 je...kawasan banjir yang jauh2 kitorg tak g tengok sebab tak boleh nak lalu. lagipon bahaya. safety first beb  !:)

ok la...ni pic yang aku amik tadi..eh, yang adek aku amik tadi:P adek aku, si aten ikut gak..die yang tukang amik gambar..aku lak jadi penunjuk arah kepada en suamiku dan bg arahan pic ape nak amik:P en suami lak jadi driver.


















ok.itu je yang aku sempat ambil tadi.sekitar jalan temenggong, jambatan keretapi, sungai segamat dan jalan sultan, segamat.

ni pon kejap2 ujan kejap2 panas. tapi air dah ade balik dah kat umah aku,. ni dengar bunyi helikopter lalu lalang sebab kat bagi bantuan. kesian yang nak sambut CNY tahun ni. kesian jugak kat mangsa2 banjir...harap bantuan dapat sampai dengan SEGERA.lagi-lagi BN Dun Tenang dah menang.sila lah jalankan tanggungjawab sebaiknya:) btw, ayah aku dah selamat sampai umah malam tadi naik traktor TNB redah banjir..alhamdulillah:) ok la,..tu je update arini.bye~

2 comments:

::alwaniamalini:: said...

huh macam teruk juga ye banjir.. asal x main air skali? hehe

Rin said...

laluan yg nak ke ledang tu dh boleh lalu ke..?nak balik...urrr