iklan

Tuesday, April 5, 2011

zaheen oh zaheen...ibu abah makan, kamu pon nak makan jugak........:P

Zaheen dah nak masuk 6 bulan pada 16 april ini. tapi......die dah tak sabar nak makan. kesian die macam terliur je tengok orang makan. sampai terkeluar air liur die sebab terliur sangat kot.


actually, aku memang dah start bagi die makan sikit2 supaya die pon macam tak terkejut nak makan kalau dah 6 month kan.. aku bagi die GROWELL. actually GROWELL tu dah boleh start bagi makan seawal umur 3 bulan. tapi aku takot la nak bagi awal-awal..so aku bagi masa die dah nak 6 bulan. mula2 die macam tak reti nak makan..tapi tak lama lepas tu.....Zaheen dah pandai nak makan!tapi aku tak bagi byk sgt la ..sikit2 je. tapi kan..kena banyak bersabar lah bagi baby makan.die bukan boleh makan banyak-banyak n cepat-cepat macam kita yang dah besar ni..slowly dan yang tukang bagi makan zaheen biasanya ENCIK SUAMIKU:P


hehe.. btw, zaheen dah tumbuh gigi seawal 5 bulan. tumbuh gigi bawah. mula2 tumbuh sebatang, lepas tu lagi sebatang :) COMEL:)  alhamdulillah, die takde demam pon masa nak tumbuh gigi, cuma air liur die asyik meleleh la.lepas tu..cam biasa lah asyik nak gigit2...biasalah gusi die gatal kot. orang cakap,kalau dah tumbuh gigi...dah boleh bagi makan..tapi aku banyak bagi susu aku dari makan.lagipon die baru 5 month kan...:)




emmm....di sebab kan die asyik terliur kalau tengok kitorang makan, maka kitorang pon cam tak sampai hati kalau tak bagi die rasa apa yang kita makan. emm.. macam malam tadi...kitorang makan ice cream...die pon nak makan. siap tarik sendiri sudu n masukkan dalam mulut die. pandai! last2 encik suami pon sudukan la sikit ice cream tu kat die, sikit je pon...bekas encik suami jilat..punya lah suka dia:D tapi..akibatnye...hari ni zaheen berak-berak ye:( pengasuh msg aku td zaheen dah buang2 3x hari ni,,cair lak tu.(sorry ye kalo korang ngah mkn.:P huhu) tibe2 terfikir mlm td ade bg die rasa icecream sket...terus rase bersalah n menyesal je bg die rs aiskrim tu:( ni aku dah breastfeed die..hopefully ok n better lah..sebab susu ibu pun ubat bg penyakit baby:) ni tengok die aktif je...:)


ok la, ni zaheen ajak main2 daaa:) bai:D

No comments: