iklan

Thursday, July 7, 2011

birthday encik suami yang ke 26 dan lasagna

yup.semalam besday encik suami tapi aku tak sempat buatkan cheese cake peberet die:( 
SORRY sayang..:(



tak sempat coz sejak 2 menjak ni aku asik balik sekolah lambat. dalam kol5 ke atas.
aku memang dah agak aku tak sempat nak buat kek yang 'BOMBASTIC'  untuk die(bombastic lah sangat:P haha)..so aku pikir pikirkan nak masak ape special2 untuk encik suamiku. pening gak nak pikir nak buat ape.last2 masa ngah mengajar aku boleh teringat aku ada beli kepingan lasagna jenama SAN REMO sebelum ni, so aku terus pk, yes!aku nak buat lasagna untuk besday suamiku:) kek?kek batik jek. guna resepi kek batik biskut marie yang aku penah post sebelum ni tapi aku lebihkan oat and susu dan guna pure butter. yup, sudah tentu rasa lebih sedap coz guna pure butter:)



so semalam..balik je sekolah, aku terus beli daging kisar RAMLY dan mozarella cheese. bahan tu je takde untuk buat lasagna. yang lain dah ade kat umah. pas beli barang terus jemput zaheen kat umah pengasuh. sampai je umah dalam kol 4 gitu, terus rendam daging kisar bagi lembut dan rebus tomato untuk buat tomato puree. (aku tak guna tomato puree dlm tin, buat sendiri lagi sedap dan fresh!). pastu terus siap2kan bahan sambil melayan zaheen. yup, bukan senang nak memasak sejak zaheen dah makin nakal n aktif panjat sana sini =_=  lepas dah buat rebus tomato aku rebus kepingan lasagna lak . sekali dah siap rebus baru perasan yang kepingan lasagna yang aku beli tu jenis instant rupanya so tak perlu rebus dah. haha. boleh tak perasan lak yang aku beli yang instant. ish ish ish, so korang sebelum buat lasagna make sure kepingan lasagna tu jenis instant atau tak. kalau instant, tak yah rebus lagi dah. huhu. tapi aku dah terebus sampai kepingan lasagna tu koyak2 sebab aku rebus :P dah terebus camne? tak boleh pakai lagi ke? boleh aje:P jadi aje. cuma tak kemas la sebab dah koyak2 kepingan lasagna tu:P huhu. yang penting rasa nya sedap :P *nak sedapkan ati* haha.. encik suami sampai je umah , lasagna baru masak. so memang tepat pada masanya:P huhu..baru lah FRESH FROM THE OVEN;)



actually aku memang nak sangat buat surprise buat candle light dinner ,pasang lilin aromaterapi ,letak kelopak2 bunga kat lantai bagi efek romantis sambil pasang lagu2 romantik , bla bla bla..which is tak sesuai coz dah ada anak:P nanti abes zaheen maen lilin2 tu:P so..besday encik suami kali ni disambut ngan senyuman gigi 4 batang zaheen dan mainan2 dan bukunya yang bersepah kat lantai coz mak die kemas die sepahkan balik:P haha..
hadiah pulak? encik suami suke cakap die taknak ape2.simpan je duit buat beli umah, untuk masa depan, tak payah  hadiah pon takpe yang penting aku sayang die banyak2 :P aku memang sayang die banyak3 tapi apa salahnya bg hadiah kan?bukannya selalu tapi die selalu menolak. tak tau nak bagi ape sebab die tak bagi hint or aku tak perasan hint die?:P hehe. tapi aku dah tau die nak ape:) insyaallah, hujung tahun ni:)


oklah, encik suami pon dah nak balik keje...aku nak mengemas2 jap.zaheen pon baru je tido:) resepi lasagna later la eh?gambar pon nnt.malas nak upload coz nak cepat. gambar lasgna pon lom sempat snap lagi.haha.


bye:)

No comments: