iklan

Friday, December 9, 2011

IKEA Johor Dan LEGOLAND Malaysia Bakal menjadi tarikan besar di JOHOR

Mula-mula Johor Premium Outlets (JPO) ,lepas tu IKEA Johor dan LEGOLAND Malaysia pula bakal siap;) 




makin best lah johor ni:P ok gak aku dok JB ni. makin membangun. dulu-dulu masa zaman belajar mesti berangan nanti dah keje, nak cari keje yang kat KL sebab KL best. banyak shopping complex yang best2, ada sunway lagoon, ada macam-macam yang best-best lah:P hehe..tapi bila dah keje, tak dpt pon keje kat KL. dapat kat johor jek. encik suami pon mula2 dapat keje kt KL tapi sanggup tukar keje kat JB je sebab taknak duduk KL. maka tercampak lah kami ke pasir gudang atau dalam bahasa omputihnya encik suami panggil WAREHOUSE SAND:P hehe. ok la, dekat jugak ngan bandar JB. setengah jam je dah sampai bandar JB;)





yup, Johor dah ada Johor premium Outlets(JPO) yang baru dibuka pada 2/12/11. aku tak pernah pergi pon lagi. tapi member2 aku yg dah pegi sume cakap best. barang2 branded yang dijual sume murah dari harga pasaran. siap member aku publish kat FB gambar Levi's Store yang kosong hasil rembatan org ramai. oh ye, grand opening JPO ni adalah pada 11 disember 2011 dan akan dirasmikan oleh PM kita Datuk Seri Najib Tun Razak. Meh la pegi ramai2;) Tapi aku tak dapat pergi sebab budget yang tidak mengizinkan, budget aku dah habis untuk barang kelengkapan rumah sahaja.haha:P  nak tahu lebih lanjut pasal JPO baca SINI. juga boleh baca di SINI.




dan tak lama lagi jugak JB bakal ada IKEA! yay! sukeeeeee:D dah lama tak gi IKEA. sebab IKEA ada kat KL je kan. Winduuuuu IKEA:P *gedix*


lokasi ikea johor adalah di Tebrau City. dan bangunan IKEA ini akan bersambung secara terus dengan AEON Tebrau City dan Tesco Tebrau City. pastu, laluan monorail juga akan diwujudkan untuk mengurangkan kesesakan trafik. setakat ni ikea johor masih dalam proses pembinaan. maybe hujung tahun 2012 baru siap kot. ni arkitek yang buat projek ikea tebrau city, TJ ONG architect.
*sabar ye ...kumpul duit dulu ,pastu baru boleh shopping puas2 kat IKEA :P haha*









dan yang terbaru aku dapat tahu, LEGOLAND Malaysia dijangka siap penghujung 2012. wah!! best2!!! zaheen mesti suke :D tapi tiket mahal seyh. RM 140 untuk orang dewasa, sebab maybe target diorang adalah untuk warga singapore kot.

nak tahu lebih lanjut pasal LEGOLAND Malaysia, baca SINI ok :)




oklah, dh habis baca KLIK SINI ok? TQ:)





10 comments:

o.O said...

xsabar nak tunggu buka!!

Melissa Mazlan said...

bestnye! JB makin best! suka!

NURUL AIN said...

miss rfl: me pon tak sabar nak tunggu buka!!!:)

mel: kannnn...next year turun JB tau:P

IEJA said...

shopping sakan la ain pasni :D

disoath said...

Betul ke IKEA Tebrau bakal di buka? Saya ada tanya kat FB ikea dn diaorg pun x dpt confirmkan tentang berita tu...

NURUL AIN said...

disoath: cuba klik http://www.tjarc.com/15-ikea-tebrau-sc.html
tu arkitek ikea tebrau. progress: ongoing

disoath said...

storm rider: Thanks for the reply.Untuk makluman cik,saya sudah pun ke laman web arkitek tersebut pada hari saya pos komen saya di sini tempohari.Memang tak dapat dinafikan,memang projek tersebut masih 'ongoing'.Untuk mendapatkan lebih penjelasan,saya telah pergi sendiri ke tapak pembinaan nya di Tebrau dan saya sgt kecewa kerana tiada apa yang berlaku di sana.Saya hanya nampak sebuah bangunan yg masih 'ongoing' tapi seperti telah di hentikan buat masa yang lama (berdasarkan keadaan sekeliling masa tu).Hampa,saya pulang dan saya buat lagi kajian di internet dan saya dapati ada beberapa blogger lain yang turut sama mengatakan projek tersebut seakan akan telah diberhentikan.
Saya ada pos kan komen dan pertanyaan da facebook Ikea Malaysia dan jurucakap Ikea mengatakan yang 'this project is in their their timeline,we will inform you when there is concrete news about this project'...

NURUL AIN said...

yeker..thanks 4 the info. keciwanyaaaaaaaaaa.:(

MyraQhairel said...

salam kenal...baru tahu 2 minggu lepas pasal ikea naka da di JB...baru feel nak best dok JB neh..huu..hopefully ada la ikea di JB nih..windu nak jenjalan cuci mata di ikea..

Unknown said...

I heard that IKEA second outlet will be in Penang..