iklan

Tuesday, May 1, 2012

diamond water filter dan diamond master filter (indoor dan outdoor water filter) pilihan kami :)

Alhamdulillah...setelah hampir 3 tahun aku duduk kat pasir gudang ni, akhirnya aku dapat beli penapis air untuk rumah. thanks to duit tunggakan gaji   :P haha. 




Pada pendapat aku, penapis air kini menjadi satu keperluan. penting tuuu minum air bersih. penting untuk kesihatan kita. lagi-lagi untuk buat susu baby dan makanan baby. kesian baby kalau minum air yang tak bersih. terutama kawasan pasir gudang ni, memang air die kotor. member aku cakap, masa die baru  pindah pasir gudang,  seminggu je guna water filter, bahagian penapis dlm water filter tu dah tukar warna hitam. menunjukkan betapa kotornya air di pasir gudang ni. dengar cerita dia, aku dah jadi takut dan risau dengan air yang aku minum selama ni tak bertapis. sejak dari tu, aku suruh suami aku beli air tapis kat mesin penapis air dr sukida yang berdekatan rumah aku. tapi leceh la.setiap kali air habis, nak kena pegi ambil air balik kat mesin tu. jadi, aku nekadkan diri, kena beli jugak Water Filter secepat mungkin.




Aku pilih diamond water filter setelah aku survey-survey dengan water filter yang lain. ape yang aku suka dengan diamond, dia siap sekali dengan service plan. dan yang paling penting, HALAL. aku google2, ramai yang puji dan memberikan komen yang positif pasal diamond. lagipon sekarang diamond ade buat promotion, diamond master filter + diamond classic home spring water plan hanya rm49 satu bulan.

boleh baca lebih lanjut promotion diamond dengan baca banner di bawah..



so,aku ambil promotion ni. kena bayar pendahuluan rm1428. banyak gak tu. tapi takpelah, untuk kesihatann:)  ape yng termasuk dalam rm1428 tu?
1)master filter rm699 + installation rm 180 = rm879
2)indoor filter rm499 + installation rm50 = rm549
yang master filter(harga promosi) tu kena bayar habis. yang ansuran adalah yang indoor filter tu. ansuran adalah sebanyak rm49 selama 3 tahun.ansuran tu takde interest tau. 0% interest. so rm49 x 36 bulan=rm1764. total indoor dan outdoor diamond waterfilter adalah rm3192. berbaloi kott. sebab sekali ngan outdoor filter. air mandi pon air diamond you:P



ni masa uncle tu nak pasang master filter. pasangg outdoor susah sikit berbanding indoor filter.
kena sambung ngan pili air..


 
ni dah siap pasang. siap balut ngan kanvas.

ni indoor filter lak.
muat-muat je kat situ. nasib baik muat. kalau takk,taktau nak letak mane:P
 

siap ada jam. tgk water filter i,masih berbalut lagi:P
   lepas dah siap pasang semua, dia bagi ni..


 



buku manual cara bersihkan water filter. pastu ada buku pasal kelebihan air diamond...
antara kelebihannya adalah..



 .
.

.

 
 haha.lepas ni aku akan kurus+slim dgn minum air diamond:P


pastu petang yang sama jugak pn wawa wahab datang bersama encik acopnya..
thanks visit kitorang wawa:) tak puas borak aritu kann:)
sempat snap pic ni jekk...





oklah,tu je untuk hari ni. terajin pulak nak taip panjang2. ;p 
esok keje. baiii:D














2 comments:

helenapsev said...

Nak tanya.. Pasang ni air sinki laju tak? Ke slow motion je..

NURUL AIN said...

maksud u air filter ke air paip biasa? die ada tpt tukar kat situ. air laju je.xde masalah:)