iklan

Monday, July 23, 2012

mood memasak kembali semula :)

Alhamdulillah...setelah dekat 4 bulan tidak memasak..akhirnya aku ada mood nak masak :) yay!
oh ye, i'm 16 weeks pregnant this week :) 3 bulan pertama untuk 2nd pregnancy ni memang aku mengalami keletihan dan kelesuan melampau. oh, dan juga kemalasan  tahap berganda:P tapi ,alhamdulillah masuk 4 bulan dah ok sket..dan juga makin bertenaga:) dan alhamdulillah syukur juga kerana dapat berpuasa dengan baik walaupun mengandung dan menyusukan si zaheen yang kuat mengempeng itu:P Insyaallah, harap dapat puasa penuh tahun ni;)




cakap pasal masak, bohong la cakap kalau aku dalam tempoh 4 bulan tu tak sentuh kuali langsung kann. aku masak gak. tapi ...just goreng telur, goreng nugget n french fries zaheen ,masak megi(oops,kantoi makan megi:P ngidammm:P),masak nasi dan masak air :P haha. masak takat tu je la. yang berat2 tak larat. memang beli je selama ni. tapi slowly...after dah lepas 1st trimester, aku dah boleh renyah2 masak sikit...tapi still lauk simple je.....


ni antara menu wajib aku.jambu cicah asam.ni la makanan peberet ku setiap hari sepanjang 3bln ngandung.sekarang dah ok dah..takdelah sampai tiap2 hari nak makan jambu jek. btw, masa tu.. 1 hari aku boleh makan 3-4 bijik jambu ye :P haha.. dlm 1 minggu memang enccik suami kene beli 3kg jambu utk aku:P

haha.lauk pertama setelah sekian lama tak masak:P telur masak kicap dan buncis goreng:P encik somi i makan sampai menjilat jari tauuu:P maklumlah..asik makan luar jek.haha
ni nasi goreng meatball encik suami yang sedap bangat;) saje nak nyelit pic ni. hehe


ni pulak gambar menu berbuka kami untuk hari ke3 puasa..puasa ke3 baru ada kesempatan masak.sebab puasa pertama buka kt kampung n kedua beli kat bazar je..


air teh longan.sedap diminum sejuk-sejukk.nyamannn..~

air barli suam pun ada jugak..

hangit pulak seasoning die..actually bawal masak cili padi ni aku br makan masa puasa pertama. ayah aku masak. sedap pulak.tu yang ngidam tu:P hehe. resepi dari ayah terchenta;)

menu hari ni simple jek..bawal masak cili padi dan sayur kubis masak lemak with tempe:P


ok. menu untuk esok dah ada dlm kepala dah:P sebab excited nak masak kan..hehe:) welcome back mood rajin masak ku..aimissyusomuch lah;) hee. 


p/s: mood baking pon dah ada balik. tapi still takleh baking sebab oven belum repair lagi T__T



No comments: