Sunday, December 30, 2012

korang tau tak...vitamin shaklee tak guna silica gel okayy

ok. sebelum tu..korang tau tak apa itu silica gel? rupa die macam mana??

ni lah rupa silika gel tu. mesti dah pernah tengok kan?biasanya dalam botol2 ubat/vitamin yang dijual di farmasi tu. tau tak yang silica gel ni bahaya ?? sebab tu dekat sampul die ada tulis..."THROW AWAY" & "DO NOT EAT".
Apa itu silika gel?

"Little packets of silica gel are found in all sorts of products because silica gel is a desiccant -- it adsorbs and holds water vapor. In leather products and foods like pepperoni, the lack of moisture can limit the growth of mold and reduce spoilage. In electronics it prevents condensation, which might damage the electronics. If a bottle of vitamins contained any moisture vapor and were cooled rapidly, the condensing moisture would ruin the pills. You will find little silica gel packets in anything that would be affected by excess moisture or condensation." credits:howstuffworks

bahaya silica gel:

"There are numerous harmful effects of silica gel, especially the form that contains cobalt chloride. Silica gel has the potential to harm humans, animals and the environment. Before using or disposing of silica gel products, consider the possible harmful effects associated with it." selanjutnya...baca di ehow.com



ok,sekarang korang dah tau bahaya silika gel. korang tau tak yang vitamin shaklee BEBAS dari silika gel??sebab ape? sebab vitamin shaklee adalah dari bahan SEMULAJADI! Fakta: setiap vitamin semulajadi tidak memerlukan silika gel didalam botolnya untuk memelihara kualiti dan kelembapan vitamin tersebut. So, jika korang adalah penggemar vitamin / supplemen,pastikan vitamin anda itu...Tiada perasa tambahan, tiada pewarna tambahan, tiada bahan pengawet dan tiada silica gel! so barulah korang rasa berbaloi-baloi beli vitamin tu. :) bukan ape...berbaloi untuk KESIHATAN korang! tu yang penting sekali:)


so , apa lagi?jom bertukar ke vitamin SHAKLEE. macam2 vitamin yang ada yang sesuai untuk masalah kesihatan korang. InsyaAllah:)

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

 Sila hubungi saya utk sebarang pertanyaan dan pesanan: 

 Nurul Ain
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 890731 ]
♥ Emel : mrsnawuza@gmail.com
atau...beli sahaja di cawangan shaklee yang terdekat menggunakan ID Shaklee saya 890731 untuk harga ahli. :)

1 comment:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak.. nak email awak juga nanti :)