iklan

Tuesday, November 26, 2013

resepi cheesy marie layer yang sedap dan senang!!

assalamualaikum...





malam ni nak share satu resepi ..resepi cheezy marie layer yang sekarang tengah trend jugak..actually aku pernah post pasal resepi ni...tapi nama nya kurang glamer lah..aku letak nama simple cheesecake jek. klik sini.


so meh aku taip balik resepi nya kat sini dengan version terkini cara aku buat :

bahan2: 

1 bungkus biskut marie
250g cream cheese(jenama philadelphia)-potong kecil2...biar lembut pd suhu bilik
125g butter(nak sedap..guna pure putter seperti SCS dan achor)-potong kecil2...biar die lembut pd suhu bilik
dairy whipping cream 260 ml (aku guna jenama achor)- nak ganti ngan ice cream pon sedap.
susu pekat manis(secukup rase,takmo manis2 sgt)-aku guna 7 sudu besar
susu segar (utk celup beskut marie...so dlm stgh mangkuk dh cukup)-suam


cara2...~

1.pukul cream cheese dan butter sampai lembut dan sebati
2. pastu tambah whipping cream and susu pekat manis..pukul lagi smpai sebati..
3. celup beskut marie dalam susu segar yg dah disuamkan.celup keseluruhan beskot tu,tapi kejap je, tak perlu sampai lembik 
4.then letak dlm bekas, susun satu-satu biskut marie tu ...pastu letak adunan cheese tadi..pastu ulang balik step 3 n 4 .buat selapis2...lapisan atas sekali mesti lapisan cheese...sejukkan dalam peti sejuk semalaman :).



senang kan??nak order aku pon boleh gak:P hehe..nak order: emel: mrsnawuza@gmail.com or whatsapp 0137812223

1 comment:

Unknown said...

Salam. Sis jual cheesy marie ni brape?