iklan

Thursday, September 4, 2014

first time buat wedding cake :)

the wedding cake.



 
Assalamualaikum..
lama betul tak update blog ..
busy sangat kat sekolah..lagi-lagi dengan PT3..hmmm..xnak cakap pasal PT3. stress .huhu.
nak cakap pasal kek;)
 
 
 
Sabtu lepas (30 ogos 2014) adalah wedding adik aku yg no 4, Anis.
dan untuk wedding adik aku kali ni, aku berkesempatan lah jugak  buat kek kahwin untuk dia. huhu.
excited nak buat sebenarnya. first time nak buat kek kahwin kan..sebab kalau tempah pon mahal sgt dan tak berapa nak sedap.. macam utk wedding adek aku tahun lepas, aku tempah je kek kahwin dia...sebab tak sempat nk buat. harga rm350, 3 tingkat..cantik..tp rasa tak seberapa...tak habis pun..membazir je. berbanding yg tahun ni..belum habis majlis, kek dah abis licin. tak sempat nak simpan. mak n ayah aku pon xsempat jamah.huhu. bukan lah nak kata aku buat sedap sgt..tapi...air tangan sendiri rasanya lebih puas:) sangat puas hati sebab dapat buat sendiri:)


masing masing tak sabra nak makan kek. huhu


 
aku buat 3 jenis kek. red velvet cake with creamcheese, snowy cheese cake dan chocolate madness cake. semuanya simple deco saja:)
ni choc madness cake...belum siap deco lagi time ni..

snowy cheesecake..belum siap deco gak..belum letak fondant utk tulis nama pengantin time ni..

redvelvetcake...
 
aku excited nk buat wedding cake sendiri utk adek aku sampai sanggup beli cake stand utk letak kek(tgk kat gambar ni)...rm180 tu cake stand tu. harga boleh tahan mahal..takpe, boleh guna lagi utk 5 adek aku yg belom kawen lagi:P

 
 
ni masa tgh setting kek kat meja kek...
 
apapun, Alhamdulillah majlis berjalan lancar.. :)
special thanks to encik suami yg tolong jaga anak masa aku siapkan kek ni:)
 
dan nk ucap sekali lagi...

" Selamat Pengantin Baru to Anis & Soleha"
 


p/s: jgn lupa like page mrsnawuzabakery di facebook dan follow ig mrsnawuzabakery:)
 

No comments: