Thursday, September 30, 2010

antara menu sarapan yang menjadi kegemaran aku : baked beans+scramble egg+roti bakar

Burrpp..alhamdulillah :P baru lepas sarapan...kali ke2 or..should i call it brunch??:P huhu...~ sarapan kali pertama adalah pagi tadi pukul 7 semasa encik suami nak pegi keje...sarap biskut+choc toblerone+susu choc enfamama jek:P hehe.. so...tak kenyang, kena la makan lagi kan?kali ni aku mkn roti bakar bersama cheesy baked beans n scramble egg. err....makan gak telur walaupon dah tau ko tu gatal2 yek...:P ahahaha.... btw,aku suke makan benda ni masa sarapan...ingat lagi masa kecik2 mak aku selalu buat sarapan ni kalau pagi2 nak g sekolah.senang cepat ringkas dan sedap.sesuai untuk ibu bekerjaya seperti mak aku untuk buat sarapan pagi buat anak2 sebelum gi sekolah:P penting tuuu sarapan pagi sebelum nak gi sekolah:)








ni adalah bahan2 untuk membuat roti bakar baked beans scamble egg yang sedap dan senang:P haha


roti bakar
aku sapu marjerin planta sikit supaya rasa die lagi ummmpphh:P
 cheesy baked beans
aku guna jenama ayam brand. dulu2 selalu beli rasa original..sekarang suka rasa cheese lak.
 cara masak die senang je...panaskan butter dalam kuali..masukkan 2 ulas bawang merah n 3 ulas bawang putih yang dah dihiris nipis...ble bawang dah layu n naik bau...masukkan 1 tin kecik baked beans.masak kejap..pastu angkat la:P hehe



scramble egg
aku guna 2 biji telur...biasanya kalau scramble egg...aku masak guna butter/marjerin planta.sedap:)

boleh dimakan dalam keadaan roti dikepit dua..
 atau tidak dikepit dua:P
first round aku makan roti kepit dua..kali kedua aku makan roti tanpa dikepit dua:P so jumlah roti aku makan adalah 4 keping untuk habskan semua bahan2 diatas:P



ok.sekian:D

3 comments:

Anonymous said...

Howdy! This article couldn't be written any better! Going through this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I'll send this post to him.
Pretty sure he'll have a good read. Thank you for sharing!

Visit my page; mederma stretch mark therapy reviews

Anonymous said...

Ridiculous story there. What occurred after? Good luck!

my weblog mederma stretch mark therapy reviews

Anonymous said...

Whoa! This blog looks just like my old one! It's on a totally different subject but it has pretty much the same page layout and design. Excellent choice of colors!

my web-site stretch mark removal And home remedy