Monday, January 31, 2011

banjir di segamat tahun 2011

nampaknya banjir kat segamat tahun ni lebih teruk dari banjir tahun 2006.kawasan yang tak pernah dinaiki air sebelum ni pon naik air. hujan memang turun tak berhenti sampai lah sekarang ni. jalan ke segamat or keluar ke segamat terputus. aku n en suami n zaheen terkandas di segamat n tak boleh balik pasir gudang sebab jalan semua dah ditutup. tak sangka akan berlaku banjir besar di segamat lagi. oh , bukan segamat je yang teruk. kota tinggi, pasir gudang, yong peng, labis, chaah pon teruk naik air. keadaan kat sini...sejuk, bekalan air dah takde, n bile2 mase je lagi bekalan letrik akan diputuskan. semua org pon berpusu-pusu carik makanan. laku n untung kedai runcit waktu ni. same la cam aku, sebok cari makanan. dah la ramai satu rumah ni. ayah aku lak masih terkandas di labis. takde makanan die cakap. camne nak dpt bantuan jalan sume dah tutup ngan air? sejuk toksah cakap la. risau kat keadaan ayah sebab die ade sakit jantung. hmm...doakan ayah aku!! ok la..tu saje nak cakap.nak update pepanjang pon takde mood.




salah satu pic banjir di segamat yang terkini.


salah satu pic banjir di kota tinggi yang terkini.


salah satu pic banjir di pasir gudang..area masai ni.

3 comments:

loving_you said...

kesian kat ayah kamu...
hurmmmmm....
aduhai...takkan tak de org2 bagi bantuan sampai tak leh bg mkan??

east said...

oit kak in..ko rupenyer blogger nie...hahaha...ingt sape td...XD

NURUL AINI NORAZMAN said...

mcm mana la erk keadaan uitm segamat tercinta,.urmmm,.,.