Wednesday, March 30, 2011

resepi puding jagung yang sedap dan senang :)

resepi ni aku amik dari adik aku, AINI. thanks MOK NI for the recipe:)





nyam3.baru satu hari dah abes setengah bekas:P


ni resepinya:


1 cwn tepung kastard
3 cawan air
1 cwn susu cair
1/2 tin jagung cream corn
2-3 senduk gula

cara buat:

masukkan semua bahan diatas dlm periuk n masak atas api perlahan.kacau sampai pekat.pas dah pekat n mengelegak sket,masukkan dalam bekas pastu sejukkan dalam peti sejuk.
senang kan??

aku buat 2 adunan resepi ni:) dapat satu bekas seperti gambar diatas.


cubalah!!:)






p/s: lately tak sempat nak buat kek or cupcake or kek yang leceh2 or susah2, sempat wat kuih yang senang2 je:P hehe


2 comments:

mama3A's said...

salam perkenalan...
aduhai.. meleleh air liur pagi2...mcm nk kena buat jer arini.. hehehe

NuRuL AiN said...

salam perkenalan gak:))
hehe.yup,buat lah:)) sempat je nak buat puding ni sebab senang sgt kan????:)