iklan

Tuesday, January 6, 2015

Pengalaman bercuti di Bandung dan Jakarta part 3


Assalamualaikum..
penat dah nak menaip banyak2 ni. rasa macam nak pendekkan cerita je.hohoho

Day 4


hari ke empat..rasa tak berapa best sebab encik suami n ayah nak balik ke Malaysia atas urusan kerja. yup, diorang balik dulu. kami yang lain(aku,anak2,ibu,adik aku,paklong n maklongku) balik hari esok..:( 
sedih ...tapi nak buat macam mana.. huhu. ok lah tu encik suami dapat cuti 4 hari weekdays :P 

pagi tu...kami sarapan dahulu kat hotel. hari ni pakai t shirt Bandung yang baru beli masa kat Pasar Baru,hehe.sedondon kami anak beranak. 
ni gambar t shirt tu dari dekat. pilihan encik suami :) 

btw, breakfast kat hotel Golden Flower  ni best sebab banyak pilihan. masa aku tengah sarapan , ramai gak jumpa orang malaysia sarapan kat hotel ni. rupenye, ramai orang malaysia stay kat hotel ni. huhu


ok, destinasi hari ni adalah Terminal Tas .


gambar ihsan gugel. aku tak sempat nak snap pic kat sini sebab rambang mata:P haha
sempat la gak aku sambar purse , kasut 2 dan kasut zaheen 1. hehe.
btw,harga purse,wallet ,jaket, kasut kulit sini adalah murah sangat:) 
jenis kulit adalah daripada kulit kambing biri-biri. btw, aku banyak perabis duit kat sini gak.huhu.



satu lagi tempat barangan kulit murah adalah Jalan Cibaduyut. encik suami beli Jaket Kulit die kat sini. 


gambar ihsan google


btw, mana aku tau tempat2 best kat sini.. jawapannya...adalah sebab ayah aku adalah part time travel agent. haha.ayah aku memang selalu bawa orang ke Bandung dan Jakarta. juga Vietnam. dalam setahun tu adalah 3-4 kali bawa orang ke sini. satu group kadang sampai 50 orang ayah aku bawa. kadang-kadang kalau cuti sekolah mak aku join sekali tolong ayah aku :) 


next, kitorang pergi makan. lepas makan, singgah jap dekat Trans Studio Bandung. singgah je, tak main pun:)


lepas tu terus ke Toko Tiga. 
ada apa di Toko tiga Bandung?
Toko tiga adalah pusat Jeans Centre asli di kota Bandung 
banyak pilihan Jeans untuk lelaki dan perempuan kat sini. harga pun sangat berpatutan!
tapi, sampai je kat sini, ayah aku n encik suamiku dah terus kene bertolak ke airport :(
so diorang gerak ke airport naik teksi dari Toko Tiga.
zaheen menangis ok :(



aku sempat shopping dress jeans kat sini.


disebabkan zaheen menangis abah nak balik malaysia untuk work, so aku pujuk die tengok tortoise yang ada kat kolam dalam kedai toko tiga ni. suka sangat die tengok sampai merengek nak mintak beli tortoise sampai ke malam ok. -_-



lepas tu, kitorang ke Kartika Sari

gambar ihsan gugel

masa n i, aku zaheen ziyad n adik aku tak turun. stay dalam van je sebab zaheen n ziyad tidur kepenatan. hanya mak aku n paklong maklongku yang turun shopping kek kat Kartika Sari.



next, kitorang pergi ke RUMAH MODE.
ada apa di rumah mode ?

ini adalah kawasan factory outlet.
tempat die ekslusif, bersih,cantik,besar luas dan moden.
harga kat sini pun boleh tahan berpatutan gak. lagipun waktu tu tengah Sale.
best gak shopping sini:)
iii


ok, tu je untuk hari ni.. tak larat nak taip banyak2 malam ni. bersambung lagi ya....


2 comments:

Unknown said...

SAP HANA can be a substantial in-memory explore be of assistance in which brings together SAP displays software program utilizing pre-tuned internet hosting server, storeroom equipment, alongside social networking computing devices by means among the list of SAP computer systems .
sap hana online training in hyderabad SAP is one of the premier software system internet business worldwide. The SAP HANA was organized to assist real-time analytic along with transferable streaming.

Unknown said...

Best! thanks for share.