iklan

Tuesday, November 1, 2011

sakit tekak dan cuti deepavali

salam..


hari ni dah 2 hari aku MC sebab aku demam+selsema+batuk+sakit tekak. ok ni first time aku kena sakit tekak sampai suara aku takde:( seriously! cakap macam org bisu je sebab suara tak keluar. sampai aku g klinik doctor n nurse tu gelakkan aku sebab aku bersungguh nak berckap tapi diorg tak dengar sangat sebab suara aku takde. haha. bukan doc n nurse je gelakkan aku. encik suami pon sama. siap ajuk2 suara aku lagi :' (
tak baek tau, i jangkit dari u la ni. cuba bace post ni...kan die demam kan. so die jangkitkan demam die kat aku lak:P boleh tak camtu? huhu.



so far hari ni suara dah mula keluar tapi serak2 dan garau. tapi tekak masih sakit an sangat kering. tapi yang pasti...dah takde dah suara org bisu. tp suara orang lelaki pulak dah.haha...so encik suami jagan terkejut lak kalau ade suara lelaki malam-malam peluk u. I la tu:P heeeeeee:D seriously, sangat penat tau kalau nak cakap jugak kalau suara taknak keluar. perlukan tenaga untuk bercakap. lepas dah cakap, rasa penat sangat. haha. sampai camtu sekali. tobat dah taknak sakit tekak camni. suara aku aset tau. maklum la,.cikgu kannnnn:P suara cikgu itu aset :D  kalau takde suara camne nak mengajar? alasannnn.:P



alhamdulillah arini dah OK sikit. esok dah boleh keje:) lama tu cuti, sambung cuti deepavali aku ni. hehe. cuti deepavali tahun ni panjang sket. start cuti dari 22 oct sampai la 30 oct...9 hari cuti. tapi cuti kami takde la melancong mana2 pon..memang nak holiday ..tapi tahun ni kami saving untuk rumah baru la. banyak guna duit...so kena la berjimat cermat sikit. so takde lah holiday untuk tahun ni T__T encik suami, janji tau, tahun depan bawak i holiday OVERSEA tau:P haha..



so cuti kami,,awal cuti tu kitorang pergi persada johor, ada karnival beli barangan buatan Malaysia.  ok lah.not bad. seronok gak. murah lah dari harga pasaran. itu pon dah perabis rm200 je kat situ. berjimat cermat lah sangattt kan? T__T  


ni masa mula2 sampai. terjumpa member, kak ewa dan irnie. cikgu satu sekolah. kebetulan diorang kena bawa student untuk catur bestari kat situ. abah zaheen sampai2 je terus cari toilet. dah tak tahan sangat, die cakap. =_=





ada cabutan bertuah masa tu. punya lah aku bersemangat dok depan sekali :P takut tak dengar lak kalau dok blakang, sekali .......tak bertuah pon :P haha







ok ni je pic yang aku sempat snap masa kat karnival tu:P tak sempat nak snap pic booth -booth kedai yang take part dalam event ni. tak sempat sebab kitorang asyik testing makanan, tengok2 belek2 dan beli:P haha. yup, kat sana ada banyak testing makanan. I Loooike:P rasa je, belinya tak:D dan perhatikan pic diatas yang last sekali tu. dah nampak cam mak buyung kan aku? haha. chubby sudah. dan perhatikan stroller zaheen. penuh ngan barang2.haha. 



ok, lepas dah abiskan duit kat persada johor, kitorang pergi ZOO JOHOR lak. saja nak bawak zaheen tengok binatang lain selain kucing, cicak, semut, burung  dan kelawar yang ade kat umah aku tu:P  tapiiiiiiiiiiii....hampanya kami bila sampai ke zoo johor. hmm..pemandangan tak cantik, tak bersih, binatang banyak takda*sangkar je ada*, binatang cam kesian*kurus2*, takda papan kenyataan pada setiap sagkar /kandang binatang, banyak kena naik tangga*tak sesuai bawak stroller or orang tua*. pastu mas kitorang gi tu zoo masih under renovation, so banyak sampah dan kotor. takmo gi lagi pasni T__T







tak banyak amik gambar pon kat zoo johor. lagipon kitorang kat sana pon kejap je. dalam setengah jam je kot? lagipon binatang banyak tidur. pastu banyak binatang cam gajah, harimau takda sebab pergi menjalani latihan.? latihan apakah??haha

.
.
.

ok,lepas gi zoo johor, kitorang gi shopping kat jusco permas jaya lah pulak:P err..berjimat cermat kah ini???:P berjimat gak la...sebab time tu jusco ngah buat HAPPY HOUR. 1 jam je happy hourr tu. lepas tu harga dah jadi cam biasa balik. so barang branded2 dapat 70% less. murah tau!!aku suke happy hour camni. dah jadi macam MISAE lak aku cam berebut2 beli barang murah :P encik suami lak jaga zaheen sambil tengok isterinye sedang berebut baju :P haha  *( MISAE=emak SHIN CHAN. kalo korang yg baca shin chan mesti tau perangai misae yang suke jualan murah kan?haha)

.
.
.

ok, itu baru satu hari :P hari seterusnya kitorang berehat je kat umah. lagipon zaheen demam.


 budak demam. encik suami pakaikan lampin basah kat dahi die ala ala petani die cakap =_=



hari rabu, famili aku datang. so bawak shopping ke jusco tebrau :P shopping lagi:P sebelum gi jusco, tengok baby baru dulu.anak sepupu aku. anak yang kedua.



baby boy.  tahniah balong n kak ana:)



jumaat lak encik suami demam. maka MC lah die 2 ari.
dah macam ulat gonggok lak aku tengok.






sabtu pagi, balik segamat lak sebab nak gi wedding bff aku ,Li yean. walaupon encik suami tak berapa sehat, tapi demi bff isteri terchenta, die sanggup drive balik segamat. thanks hubby:) 



ni je sempat snap:( gambar ngan li yean pon tak dapat snap guna camera aku. just guna kamera photographer die je..

ni pic die aku amek kat fb die. cantek kan? congrats babe:) semoga kekal bahagia sampai syurga:)



balik dari segamat ke pasir gudang, aku pulak demamT__T
ok lah, last but not least...


gambar zaheen menangis sebab aku amik hp aku dari mulut die. yup ,camni lah die kalau die takdapat bende yang die nak T__T


oklah, panjang nye aku taip arini. thanks to my MC. kalau tak, takde makna nya aku sempat taip panjang2 camni:P bai!!!





No comments: