iklan

Tuesday, February 19, 2013

alat bantu mandikan bayi

Assalamualaikum...
hari ni aku nak share tips pada mommy to be yang nak mandikan baby sendiri tapi takut-takut sebab newborn baby kan masih fragile kan.. so dont worry ,sekarang kan dah moden..ada je macam-macam alat untuk bantu korang mandikan baby sendiri dengan mudah.yang penting kena ada ongkosnya untuk beli itu barang:P hehe. 




so,korang boleh guna newborn fold away baby bath tub. ada jual kat onebabyworld. 
ni lah rupa die...
.
.
.

newborn fold away baby bath tub
tengah ada promotion tu, rm 59 je.dulu masa aku tengok harga die rm99.*tiba-tibe jadik promoter pulakk:P*




 btw, aku tak beli or guna yang ni...macam tergoda gak nak beli tapi macam membazir pulak sebab aku dah beli bath tub baby yang biasa tu je masa anak pertama.so, aku guna anti slip mat dan baby bath support untuk memudahkan aku mandikan anak aku yang masih newborn iteww.


anti slip mat

T-shape baby bath support. ni aku beli jenama babylove.ada jual kat onebabyworld gak.

 ni gambar bila dah siap pasang anti slip mat dan T-shape baby bath support pada bath tub
nampak pemegang shower itu? itu adalah sebab aku isi air dalam bath tub guna water heater dan lepas mandikan baby boleh terus bilas badan baby guna air water heater je. 
air terus dari water heater

sorry,takde gambar aku mandikan ziyad guna kaedah ni.tak sempat aku nk snap pic masa tengah mandikan ziyad sorang-sorang. tips guna t-shape baby support ni...pastikan air dlm tub diisi melepasi bahagian jaring bawah.so nanti senang nak mandikan bahagian belakang badan baby. pastu kalau air penuh melepasi jaring baby bath support tu..baby mandi pon rasa macam terbuai2 je. rasa macam berenang atas buaian kot:P hehe. ziyad suke:D sebab aku pernah letak air tak penuh sangat...nak bersihkan bahagian belakang susah.n baby pon kurang suka sebab tak berendam dlm air kot. pastu pastikan baby support tu dipasang ketat.tarik sampai ketat supaya nanti masa mandi tak tercabut lak baby support tu. so far, penggunaan anti slip mat dan t-shape baby bath support tu memang membantu aku la utk mandikan baby sendiri lagi2 aku ni berpantang sendiri... so , semua kena buat sendiri :)





oklah..last but not least...


ziyad @ 1 month

ziyad dah sebulan okeh:)
berat pun dah naik...dari 3.9kg ke 5.2kg..alhamdulillah :)



zaheen and her tantrum..


zaheen pulak dah 2 thn 4 bln :)
kejap je:)

oklah,ziyad dah bgn.baiii

No comments: