iklan

Saturday, October 5, 2013

stress.

stress dengan keje.


nak spend lebih masa dengan anak.
nak jaga anak sendiri.
nak layan anak tanpa terikat ngan perasaan risau pikir tanggungjawab kerja dan tekanan kerja.
nak buat apa yang aku suka tanpa perlu ikut arahan PIHAK ATASAN yang terlalu mengejar PRESTASI.
nak keseronokan bekerja.
nak buat sesuatu yg berfaedah,  bukan kerja yang entah ape2 dan mengarut dan menipu.TRANSFORMASI KONON.


can i quit now?
yup memang dah lama pikir nak quit kerja .letak jawatan sebagai seorang guru.
semakin hari semakin mencabar tugas yang perlu dipikul.
semakin hari semakin tak tahan dengan kerenah pelajar sekarang.
pelajar sekarang semakin lama semakin leka dengan teknologi...facebook,twitter,blog, instgram,keek,whatsapp dsb. nasib zaman aku dulu takde sume bende ni .kalau tak...ntah berjaya ke tak aku.huhu.
i dun think i could make it.
i dont love my job anymore.


stress.
nak bersara awal.
kalau aku kaya..dah lama bagi notis letak jawatan 24 jam.
serius.
aku terpikir...sampai bile aku nak keje macam ni? sampai ke pencen umur 60 thn ke aku akan keje di bawah arahan orang? kalau time tu br bersara and then baru  nak mula  buat apa yang aku suke,apa yg aku impikan...sempat lagi ke?dah tua. dah tak bertenaga , entah ade lagi ke tidak .. life is short. enjoy life. aku tak nak sampai ke tua  aku tensen ngan kerja, xdapat buat apa yg aku suka dan apa yg aku impikan dalam hidup.




sabar.




No comments: