iklan

Tuesday, July 13, 2010

resepi kek batik biskut marie tanpa telur yang sedap dan senang




semalam aku ngidam sangat nak makan kek batik.so aku pon pesan la kat encik suami suruh belikan bahan2 lepas die balik keje.ok.bahan2 die pon sangat simple dan cara nak buat pon senang.

bahan2:
biskut marie(1bungkus)-patahkan 4
3/4cwn susu pekat manis
1 cwn butter
3 sudu besar serbuk koko
2 cwn MILO
1 cwn oat/nestum(aku gune oat)
3 sudu besar susu segar

cara2:

masukkan semua bahan kecuali biskut marie.kacau hingga mentega cair dan adunan memekat.pastu masukkan biskut marie.gaul rata.masukkan dalam bekas atau loyang.padatkan.sejukkan dlm peti sejuk.

siap!!senang kan?cuba la:))

p/s: btw,pic diatas adalah dari encik google.aku takde kamera buat mase ni.kamera dah pulang kat die punye owner.blom beli kamera lagi setakat ni.tunggu la ader rezeki nnt:)

10 comments:

mira ellyna said...

yummi..

cik panadol said...

sy sll gune biskut, susu pekat, milo/koko dan marjerin je....

velasrizal said...

raya dh dkt..blh jd kuih raya ni..

Sandwich Dalam Tin ?

hakimfaridzul said...

sedap!!!
aku memang suka kek batik nI!!!!

nak try sendiri la~
hak3

E-na Zarina said...

Salam...sedapnya!!!pos sikit....hihiii

madihahmanshor said...

rajinnyeee..x letak telor,kek x cpt cair eh ain?

ubabe said...

mekasih. setuju ngan cik panadol. lebih simple. tapi u punye ade oat mesti lagi sedap :)nk terai :))

Aie Amy said...

boleh tak klu tak guna susu pekat..guna susu serbuk..manis sgt la..

Queenara said...

nak try la hehe . :)

Maeswara said...

Memang nampak sedap...
senang nak buat pulak
tu,tak perlu oven...mesti
nak cuba.Kalau sesiapa yang
nak beli TABLET PC murah sila
la lawat blog stor saya ya!