iklan

Wednesday, October 6, 2010

naik 3.8kg dalam masa 1 minggu. ok,pengsan!


ade check up hari ni. ape yg mengejutkan ialah........berat aku naik 3.8kg dalam masa 7 hari aka 1 minggu!! patutnya dah 6bulan keatas...berat badan naik 0.5kg je seminggu..aku??berat naik mendadak lagi2 sejak raya. apakah? sampai nurse n doc tanya ape aku makan sampai berat naik banyak? huhu. berat aku yang terkini adalah 63.1kg! naik 18kg ok. masa awal kawen(sebelum pregnant) berat aku maintain 45kg je. ni dah 63kg. fakta: berat encik suami adalah 57kg sahaja. ok, encik suami panggil aku sekarang si montel. saje jek. takpe, baby dah keluar nanti turun la berat badan aku ni(ayat sedapkan hati.haha). doc just risau la...aku mungkin kena tekanan darah tinggi coz berat naik byk. lagi2 dah hujung pregnant ni. so aku kena check tekanan darah setiap hari untuk memastikan tekanan darah aku normal. tapi tadi check tekanan darah normal, hb darah pon normal, jantung baby pon normal, asthma ok. sumenya ok lah. except berat aku n gatal2 aku ni ha. huhu..btw, td doc cakap baby dah masuk ke dalam rangka tulang pelvis, that's means dah ready nak kuar.just tunggu masa je :) anyway, wish me luck!:)



p/s: nak baby keluar 10/10/10 :))

2 comments:

eflizaa said...

serius kot..aku sgt cuak!!
baby dah kua..update aku ek!!

NURUL AIN said...

of course la aku akan update kat ko, nnt leh la ko beli hadiah baby kat madrid:P huhu. btw, tq eff!:))