iklan

Thursday, December 27, 2012

healing process/proses pemulihan setelah anda makan shaklee

assalamualaikum..dapat info ini dari upline aku..so kepada pengguna engguna baru shaklee...mesti ambil tahu eh pasal healing process/ healing crisis selepas consume shaklee product..

Info ni sgt2 berguna jika ada dikalangan pengguna produk shaklee yg mengadu kesan dari pengambilan vitamin tak kiralah sama ada kesan positif atau kesan negatif..



Sebelum mengambil supplement, pastikan:

  1. Minum air banyak-banyak, lebih banyak dari yang biasa ambil. Sebabnya, bila kita makan vitamin, badan kita akan nyahtoksin dan perlu menyalurkan khasiat vitamin tu ke seluruh sel tubuh. Air amat2 diperlukan dalam proses2 ini. Indicator untuk memastikan cukup atau tidak air dalam badan kita ialah dengan melihat pada warna urine. Sekiranya urine sangat kuning dan keruh, maka minumlah lagi.
  2. Jaga pemakanan. Jangan ingat bila dah makan supplement semua keperluan dah cukup. Makan tetap kena makan.
  3. Pengetahuan tentang healing krisis (krisis penyembuhan). Ini berlaku apabila badan kita banyak toksid atau berpenyakit (yg kita tak sedar) atau banyak radikal bebas. Vitamin ni akan membuang toksid dan menyembuhkan sel2 badan kita, dan itu mungkin menyebabkan badan kita 'bekerja keras' untuk mengubati sel2 badan yang rosak. Ini boleh terjadi sekiranya kita memang sakit, tidak pernah ambil supplement dan banyak mengambil ubat yang mengandungi dadah (prescribed medicine).

Apa yang terjadi semasa healing crisis:
  • Mungkin rasa pening, loya, memgantuk, lesu, haus, panas.... ia adalah proses biasa badan nak biasakan diri dengan keadaan baru. Umpama baru mendapat anak kecil, pasti perlukan masa untuk menyesuaikan diri.

Apa yang kena buat jika mengalami healing crisis?
  • Banyakkan minum air kosong,berdoa dan bersabar.

4. Tempoh tubuh badan seseorang bertindakbalas dengan vitamin adalah berbeza2. Ada yang sehari, seminggu, malah sebulan. Jadi berikan tubuh kita masa dan jangan tertekan sekiranya
masih belum nampak hasil. Yakinlah dengan ikhtiar kita untuk sesuatu yang lebih baik.

Semoga tips ini dapat dijadikan panduan untuk anda...
sekian:)




**berminat beli produk shaklee dengan harga ahli ?
guna ID 890731 di cawangan berhampiran anda!
atau emel saya di mrsnawuza@gmail.com untuk sebarang pertanyaan:)
TQ!~

No comments: