iklan

Thursday, June 10, 2010

fesyen atau gaya rambut dan veil untuk majlis tunang/nikah/sanding(Tutorial Rambut/Hairstyle)

entry ni..khas untuk WAWA:)
sorry babe,sebab lambat post.sorry gak kalau tak complete:(

wawa request carikan fesyen and tutorial rambut dan veil untuk majlis tunang die 19 june ni..btw,aku tak mahir sgt bab2 gaya rambut ni:P tapi nasib baek ade encik google yang encem kan?:P hehe..bawah ni aku letak gambar-gambar gaya rambut untuk majlis tunang/nikah/sanding.



simple but nice..tanpa crown,bunga or aksesori di kepala..
hanya perlu sanggul rambut dan klipkan veil di tengah kepala.








selitkan bunga kat bahagian tepi sanggul pon nampak nice kan:) Simple and Sweet:)


 crown sebagai aksesori...tapi biasanya orang guna crown/tiara untuk majlis sanding.tapi nak guna crown untuk majlis tunang pon apa salahnya:)


sedikit petikan dari BabyFaz4fashion
Rambut dah meletup, tak payah la pakai veil. Baju dah penuh dengan beadings, tak payah la rantai .. Baju pun dah meletup, sepatutnya make-up more natural, maknanya go for natural look!!
.
.
tapi sebelum itu...kamu kamu kamu kena tentukan gaya/style rambut apa yang kamu inginkan pada hari bersejarah kamu nanti...
adakah kamu sudah membuat keputusan untuk style rambut kamu nanti??


Romantic

Style rambut jenis ini adalah style yang paling sering dipakai dalam pernikahan. Jika Anda menginginkan tatanan rambut bak seorang puteri tidak ada salahnya memilih style rambut ini. Pilihlah headpiece (penghias kepala) atau aksesoris rambut dengan mempertimbangkan style rambut, keperibadian anda dan juga gaun/baju yang akan dikenakan. Jangan pergunakan aksesori yang berlebihan sehingga akan menghilangkan kesan romantik itu sendiri.






Classic

Style rambut jenis ini akan menjadi pilihan terbaik jika diterapkan dalam majlis sanding. Dan akan lebih indah lagi jika dipadukan dengan pemakaian tiara dan veil, selain itu dapat juga ditambahkan dengan bunga segar. Untuk style ini biasanya akan menggunakan banyak hairspray dan klip/penyepit rambut.



Modern
Bagi anda yang memiliki rambut pendek jangan risau dan tidak perlu harus memanjangkan rambut/pakai rambut palsu untuk nampak lebih feminin dan stylish. Gaya rambut moden memungkinkan anda untuk lebih menonjolkan personality tanpa meninggalkan kesan glamour. Pilihlah aksesori rambut yang sesuai dan tidak berlebihan. 



.
.
.
bawah ni antara aksesori rambut yang selalu digunakan untuk majlis tunang/nikah/sanding





crown
perhatikan style rambut yang berlainan yang dikenakan bersama crown itu






hair clip.
Cute:)












hairband

untuk gaya  lain,pergi sini

.
.
.


sedikit panduan mengenai veil atau layah :-


 Panduan memilih layah
- Bagi mereka yang mempunyai bentuk tubuh berisi, kenakan layah yang panjangnya tidak melebihi paras pinggul supaya nampak lebih ramping.
- Bagi yang tubuh berbentuk pear, baju pengantin hendaklah menutupi bahagian punggung dan lebihkan manik-manik di bahagian atas supaya mata tetamu lebih menumpukan pada baju anda bukan kain.
- Minta kerjasama pereka untuk mencuba bersama layah supaya anda dapat gambaran rupa keseluruhan baju kahwin anda. Umpamanya layah yang pendek mungkin boleh mengubah baju biasa kepada sesuatu yang biasa kepada sesuatu yang istimewa manakala layah labuh kemungkinan tidak sesuai.
- Bentuk kepala memainkan peranan yang penting, jika kepala kecil pilih layah yang sesuai, jika tidak ia akan menampakkan kepala seperti singa.
.
.
.



D.I.Y gaya rambut/tutorial rambut




  GOOD LUCK!!

No comments: