iklan

Wednesday, August 10, 2011

menu berbuka puasa lagi

k.jom sambung pasal menu berbuka puasa. sebelum ni aku dah post menu puasa ketiga,keempat dan kelima kan ? hari ni..menu kami berbuka yang seterusnya. mana tau boleh bagi idea kat korang nak masak ape untuk berbuka. ala,aku masak biasa-biasa je pon..yup, kadang2 pening gak pikir..nak masak apa la untuk berbuka kan?hehe..




puasa ke-6 : aku berbuka rumah sepupu aku,shikeen kat skudai. tapi aku masak gak sket dari umah. aku masak daging batang pinang masak kicap berempah, sayur campur dan buat air ribena bandung cincau. hubby shikeen lak masak sambal ketam .shikeen lak buat chicken divan nya yang sedap dan senang.hehe.


 daging masak kicap berempah dan sayur campur

 ribena bandung cincau

gambar ketam sambal dan chicken divine air tangan pn shikeen dan en rauf tak sempat snap la plak.hehe.


puasa ke 7 : aku tak masak. gi beli kat bazar je .hari malas masak hari tu:P

puasa ke 8 : masak lauk bawal sweet sour, sayur campur (asyik sayur campur je kan:P haha.biar la,peberet:P) ,udang mentega nestum dan soya cincau. :)

 soya cincau

bawal sweet sour

udang butter nestum.nyum nyum nyummm

hari tu tak sempat buat desert.hehe



puasa ke 9:   hari ni buka puasa ngan zaheen je coz encik suami buka pose ngan kilang-mate die kat hotel. tak aci!ngelat.so disebabkan encik suami takde,i takde mood nak masak banyak2:P tapi makan tetap banyak.hua hua hua,,hari tu aku masak mee hailam (2 kali tambah.dush! ) dan wholemeal cake with apple sauce and chocolate ice cream. 6 potong aku makan:P hahaha. pastu air aku buat air sirap jek:P


wholemeal cake with apple sauce and chocolate ice cream.yummyyyyyyyyy!


mee hailam

puasa ke-10: hari ni la:P hehe.dah 10 ari dah puasa kan?jap je masa berlalu.hari ni aku masak belutak goreng, mee goreng mamak, sayur campur n air epal susu.pastu jiran bagi kuih onde-onde.pengasuh zaheen lak bagi karipap.kebetulan aku takde buat desert hari ni .cam tau-tau jek:P oh.ape tu daging belutak? actually tu sosej brunei kot.kan shikeen kan?.aku pon baru kenal bende tu tahun lepas:P daging belutak tu sangat sedap. :) nak masak nya pon senang je sebab daging tu sendiri dah ade rasa coz dah diperam lama.



sampul plastik belutak sosej..

harga brunei 6.30...kalau covert duit malaysia..sila darab 2.4...

sosej belutak masih dlm karung sosej..
ni lepas dah keluarkan dari karung sosej
ni lepas dah siap masak
mee goreng mamak

jus epal susu
by the way, thanks to maklong coz belikan belutak kat brunei. actually aku yang kirim.tapi aku nak bayar, shikeen taknak.die kata bagi kueh yang aku buat je nnt :P huhu.ok,insyaallah ye maklong;) oklah..tu je untuk hari ni..good night!:)

No comments: